tirsdag 28. oktober 2008

Det russiske museum

Jeg dro på russisk museum alene for noen uker siden, og det var deilig og avslappende og bare tusle rundt; jeg hørte på musikk og så nærmere på de bildene jeg ville se nærmere på.



Dette maleriet tok jeg bilde av fordi jeg syntes hun så så menneskelig ut, og jeg kunne virkelig se at dette var et menneske som hadde eksistert på ordentlig. Hun ser i tillegg veldig snill ut.

Jeg tenkte egentlig det samme om dette maleriet..
Dette maleriet likte jeg godt for dets sjørøverstemning.

Иван Айвазовский. Девятый вал. Dette maleriet blir jeg alltid like fascinert av. Det heter "Den niende bølgen", og er malt av Ivan Aivazovskij.

Et utsnitt av "Den niende bølgen".

Jeg likte godt stemningen i dette maleriet.

Jeg er egentlig litt usikker på hva dette er for noe. Men det er fra avdelingen for russisk håndverkskunst, hvor det finnes masser av figurer av forskjellige slag og materialer, nasjonaldrakter, stoffer, til og med en takgavl fra et gammelt trehus, smykker, smykkeskrin o.s.v. fra gamle dager frem til i dag.

Dette er fra fløyen hvor malerier fra det 20. århundre henger.

Anna Akhmatova
Anna Akhmatova
Dette minnet meg om da jeg var liten og gikk på skitur i Rauland.

Jeg likte stemningen i dette bildet.

1 kommentar:

Rebecca sa...

Jeg tror det plutselig slo meg at du bor i Russland. DU BOR I RUSSLAND! Det er saa kult! Men saaaa langt borte, jeg savner den tiden da vi begge bodde i oslo og kunne henge sammen nesten hver dag.... Men vi laerer mye kult da, internasjonale som vi er^^
Vi har hjemmetelefon, den er utladet for oeyeblikket, for man glemmer alltid aa legge den paa plass. Sender deg nummeret naar jeg faar tak i det (naar folk kommer hjem fra jobb, kan det ikke utenat).